2015. november 15., vasárnap

Kecskesajt torta


Quiche....avagy  a francia lepény   újabb változata  készült nálunk
a napokban ezúttal  kecskesajtosan, nagyon szeretjük, most  különösen  jól sikerült.
Kisebb gyerek társaság uzsonna  gyanánt, percek  alatt eltüntette  a tányérról alig marad időm  elkattintani   a gépet.


Vajas tésztát  készítettem elő a hozzávalókból, amit a torta formába simítva elősütöttem  20 percig  200 fokon. Ezáltal szinte ropogós mégis  a szájban  könnyedén omló tésztát kaptunk.
A töltelékhez a póréhagymát karikára szeleteltem  és  szét szedtem az ujjaimmal fellazítva.Vajon  kicsit megpároltam, a borral felöntve szinte puhára pároltam  10-15 perc alatt. Friss sajtot blenderben  krémesítettem ( tetszés szerint lehet lazítani tejföllel, joghurttal, tejjel,hogy krémes legyen),belekevertem  a mustárt és a tojást is, majd félretettem. Az elősütött tésztára  halmoztam a hagymát egyenletesen eligazgattam, ráhintettem  a vékonyra szeletelt  kecskesajtot és beborítottam  a sajtkrémmel. 30-35 percig  180 fokos  sütőben  készre sütöttem.
Tálaláskor  frissen  őrölt borssal, himalaya  sóval  tetszés szerint ízesíthető.
Hidegen és melegen is kitűnő .



Hozzávalók:


  • 250 g liszt
  •           sütőpor
  •     1    tojás
  • 125 g vaj


  • 300 g  póréhagyma
  •   20 g  vaj
  •     1 dl száraz fehér bor 
  • 150 g  friss fehér sajt
  • 100 g  kecskesajt
  •     1     evőkanál mustár
  •     1     tojás
  •     3 cl tej
  •            frissen őrölt só,bors 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...