2015. július 17., péntek

Barackos torta


Első ránézésre talán nem olyan vonzó, de biztosíthatok mindenkit nagyon finom ez a

 nyári  barackos pite-torta.






Friss alapanyagokból készült és javasolt mielőbbi  fogyasztása az összeállítás után.
Miért?
A gyümölcs azon tulajdonsága miatt elsősorban, hogy könnyen megbarnul és szerintem finomabb frissen a barackok jobbam megőrzik zamatukat .


Először egy tészta kosarat készítek  ehhez most nem használtam tojást csak liszt,csipet só és joghurt segítségével állítottam össze.
Amint összeállt, kigömbölyítettem és hűtőben pihentettem fél órát. Aztán kinyújtottam gyümölcstorta formába helyeztem, eligazgattam  tésztát és 20 percig  180 fokos előmelegített sütőben megsütöttem.

A tésztát még forrón bekentem fehér csokoládé reszelékkel.Célszerű lenne  a csokoládét felmelegíteni vízfürdőn és úgy bekenni vele   a tésztát, akkor egyenletesebb lenne, de ebben  a nyári hőségben  nem akartam további "melegforrást" így  ezt  a műveletet e fenti módon helyettesítettem.





Ha már megszilárdult   a csokoládé  (segíthetjük  úgy, hogy kihülés után  hűtőbe tesszük) folytatjuk   a torta készítést.
Mascarpone habot készítünk úgy, hogy  egy kanál tejszínhabot elkeverünk  a mascarpone-val és azt  a csokoládé rétegre kenjük, erre jön majd   a gyümölcs ( őszibarack és sárgabarack vegyesen).



Friss gyümölcsöt mosunk, hámozunk, pépesítünk  amit  majd rákenünk  a torta tetejére és gyümölcs darabkákkal  megtűzdeljük.

Ez  a torta ilyen formában azonnali fogyasztásra készült, rendkívül üdítő és nagyon finom.

 Vékony tészta réteg ropogós csokoládé zamatos gyümölcs  együttese.



Nem használtam semmilyen fűszert ezúttal így érvényesül  a gyümölcsök  íze   a  legjobban .
Ha nem azonnal fogyasztanánk arra az esetre lehetne  némi zselatinnal  megkötni  a  gyümölcspépet és citrommal megállítani  a  barnulást, ám ekkor figyelni kell  arra is ne legyen túl savanyú, esetleg cukor hozzáadásával lehetne  a megfelelő ízhatást elérni.






  • Hozzávalók:

  • 125 g mascarpone
  • 1 evőkanál tejszínhab
  • 1 kg őszibarack és sárgabarack vegyesen

  • 200 g  liszt
  • 2 dl joghurt
  • csipet  só

  • 80 g fehér csokoládé( tortabevonó)

Jó étvágyat !

Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook, Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról ! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...