2014. május 6., kedd

Bodzás panna cotta

Friss bodzához  jutottam az elmúlt hétvégén, biztonságos, forgalmas utaktól távoli igazi "eldugott" telken leltünk rá.
Ez volt  a harmadik nekifutásom a bodza gyűjtő utunkon.Az első esetben   a pataktól  nem fértünk a bodzához, itt kútba esett  a bodza szüret. A második kiszemelt helyszínen még nem érett ( talán a  következő héten  már lesz...).Nem adtam fel,bár további ötletem nem volt merre induljunk további így ismerősökhöz tértünk be egy kávéra, s lám milyen a szerencse! A kert túl oldalán  egész bodza liget!
Igaz,  ezt a bodzát nem mi szedtük,  hanem a vendéglátó házigazdánk , a szomszédos  lakatlan  telekről ahol  a fű is térdig ér s nem tanácsos az ott megbúvó  kígyók miatt csak úgy  meggondolatlanul bodzát gyűjteni.

Bodzás limonádé és panna cotta készült    a csodás bodza virágokból.


Nagyon bejött nekünk  a  virágos panna cotta:



A múltkor levendulával most bodza virággal próbáltuk a panna cottát.
Üde, friss,  illatos  valódi  tavaszi   ízek a desszertben.



Két féleként  szervíroztam az egyik esetben a    bodza zselével béleltem  a  tálat ( formát)  és erre  került a 

 bodzás panna kotta.






A másik  tálalási mód  amikor a poharakba  kanalaztam  a  panna cottát  (miután megkötött,  bodza zselét  halmoztam  a tetejére és citromfű levéllel díszítettem.



Mindkét esetben  a  zseléhez   a bodza virágokat ( csak  a fehér virágokat,  a zöld rész nélkül!)   felforraltam,  leszűrtem, a forró bodza levet elkevertem  hideg vízben áztatott zselatin lapokkal.
Friss virágokat szórtam az edénybe mikor kezdett megkötni  a zselé beleöntöttem a párcsepp  grapefruit lével ízesített  bodza levet. Hűtőben  hagytam megdermedni.
Cukor mentesen szeretjük, de ha  édesen kívánja a család, lehet tetszés szerint édesíteni is.



Bodza zselé hozzávalói :



  • 3  bodza virágzat
  • 2 dl  víz
  • 1 zselatin lap
  • + 1 bodza virágzat  



Bodzás panna cotta  hozzávalói :


  • 4 dl   tejszín
  • 4 db  zselatin lap
  • 1       bodza virágzat
Elkészítése  itt található Panna cotta
Értelemszerűen a levendula virágot cseréljük fel bodza virágra  ( csak a fehér virágokat tegyük bele  zöld nélkül)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...