2013. december 14., szombat

Hókifli naspolya lekvárral

 A hókifli hagyományos adventi aprósütemény lett nálunk az elmúlt évtizedben.
Karácsonyra talán marad  belőle, talán nem, az idén   84 db készült a receptben megadott   mennyiségből.

Kicsit változtattam a hozzávalókon, a tejfölt joghurtra cseréltem és nem bántam meg, nagyon könnyen dolgozható tésztát kaptam, a kész sütemény íze is megfelel minden elvárásnak.

 A naspolya  különlegesen pikáns édes-savanyú íze  teszi rendkívülié az idei  hókiflit.




Advent idején nálunk  sok -sok apró sütemény készül  ( talán kicsit több is mint kéne )  s el is fogy.
Emiatt különösen odafigyelek,  a  cukrot ahol csak lehet csökkentem " kifelejtem",  próbálom  a gyümölcsökkel  helyettesíteni ,minden féle trükkhöz folyamodok ..
A klasszikus  barack lekvár 1:1 arányban  tartalmaz gyümölcsöt és cukrot ahogy azt  édesanyám és  anyósom   a néhány  ( 100) km-nyi távolság ellenére is csodák- csodája  azonos módon készíti csak  gerbeaudba kerül. A többi sütemény  ha dzsem kell hozzá  már az sk. készített (házi)dzsemmel töltődik.

Most  került kipróbálásra  a késő ősszel eltett  naspolya lekvárom, ami  meglepő, aromás és különleges íze miatt   új íz világot ad  a klasszikus  hókiflinek is .


A hókiflibe való lekvár akkor "jó" ha sűrű ezért  szinte teljesen kiszárítottam  a naspolyalekvárt



Naspolya lekvár


Az érett szép  gyümölcsöket kevés víz és cukor hozzáadásával  sűrűre főzzük. Ha megpuhult  a gyümölcs, szitán áttörjük  és  a  főzőedénybe visszatöltve  még egyszer "átrotyogtatjuk".  A naspolya elég édes ( szerintem ) így nem kell sok  cukrot adni az édesítéséhez ,félkiló gyümölcshöz nekünk elég 50 g cukor.( lehet kísérletezni édes szájúak max 300g cukrot adjanak bele).Magas pektin tartalma miatt  a naspolya ( rokona az almának,körtének,birsnek ) különösen alkalmas lekvár főzéshez, azonban ne feledjük  rendszeresen kevergetni.   Tartósítása   a már szokott módon,  forrón,  kifőzött üvegekbe szedjük, pár pillanatra  a lezárt csavaros üveget a fejükre állítjuk  majd  hűtőtáskában ( " száraz dunszt",a meleg takaró stb  kiváltásaként) hagyjuk kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...