2011. február 24., csütörtök

Meggy eczetben, köles, a hagymás rostélyoshoz

Hagymás rostélyos









hagymás rostályos  kölessel  ecetes meggyel

A magas hátszínből lehet a legjobb rostélyosokat kanyarítani, olvastam   a  minap valahol, nosza  akkor  legyen  ....
Valamikor nagyon szerettem,  emlékszem az általános iskolában is  már "válogatós"  voltam,  nem tetszett  a menza, ezért   a közeli étterembe fizettek be  a szüleim.  Fórum volt  a neve. Később ez adott félreértésre is okot amikor egy alkalommal taxiba ültünk és  a Duna parti  Fórum szállodához hajtattunk volna,  akkor még az volt, ám a taxis értetlenül nézett ránk, arra  a néhány száz méterre ???;;; ahova fent nevezett  szintén Fórum étterem állt,  minek taxival menni, gyalog egyszerűbb lenne....,  aztán valahogy kimagyarázkodtunk,  és Ő is okosabb lett,  két Fórum étterem  is volt akkoriban  Budapesten .
Szóval ebben a  iskola közeli Fórum étteremben amikor csak lehetett,  én hagymás rostélyost rendeltem, aztán ez is mint oly sok minden, idővel feledésbe merült,  évek óta ezt sem ettem...
Íme most a  házi  változata 2 féleképpen , klasszikus módon  rósejblivel  azaz szalmakrumplival ,vagy 
 kölessel és egy elfelejtett" meggy eczetben" körettel :

hagymás rostélyos

...azért elfelejtett, mert teljesen megfeledkeztem róla, ott a lapult a konyha "tetején"a szekrény eldugott csücskében 2001 óta. A címke kicsit megsárgult,    a meggyek  elveszették formájukat  /"már nem fotogének " / a gurulós, gömbölyű bordó gyümölcsök  most szinte dzsemre  hasonlítanak, az ízük alkoholos lett és különleges, aromás, jót tett neki a hosszú pihenő.....


 Elkészítése roppant egyszerű,  a bepácolt húst,vagy ha jobban szeretjük nem i skell pácolni csak érlelni,  kevés olajon hirtelen átsütjük  a hagymakarikákat is ropogósra sütjük ,majd  a húsra halmozzuk.  Amikor párolt kölest kínáltam hozzá, azt kevés víz hozzáadásával fedő alatt készíttem.

hozzávalói :

  • 800 g rostélyos 
  • 400 g hagyma
  • liszt,olaj,a sütéshez
  • só,bors az ízesítéshez


 meggy eczettel  

most nincs szezonja,  de  ha majd itt nyár érdemes újra eltenni .

Zilahi Ágnes receptje szerint :

"Rendes befőttes üveget rakjunk tele  száratlan meggyel,hintsünk rá 4 kanál cukrot,kevés fahéjat,szegfűszeget,citrom és narancshéjat,tegyünk hozzá két kanál finom borecetet és kössük be szorosan." Egy hétre tegyük napos helyre, addig annyi  levet ereszt, hogy az üveg tele lesz  vele.Utána  hűvös helyen tárolandó.


hagymás rostélyos




























......ez sem  bonyolult  ugye???


Jó étvágyat !



Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, írd meg a véleményed, csatlakozz a rendszeres olvasókhoz,kövesd a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...