2011. február 22., kedd

Hátszín Holstein módra



  Hátszín Holstein módra,  megint csak ifjúságomat  idézi amikor abban  a bizonyos Üllői úti étteremben,  ahol az almát köntösben ettem a előadások közti szünetben kiugorva,  ez az étel volt  kedvencem. Jól esik hozzá a sör is annak ellenére, hogy nem vagyok nagy rajongója, szerintem  egyike azon ételeknek amit kiválóan kiegészít. Régen nem ettem,  aztán most valahogy eszembe jutott ,én eddig otthon talán még sosem csináltam .

      Mitől Holstein a Holstein szelet ?


Bárhol is étkezzünk Európában, a legtöbb étterem étlapján megtalálható a Holstein-szelet. Kitűnő borjú szeletek tükör tojással, ez a Holstein Snitzel, igen ezt tudjuk, de azt nem mindenki tudja, hogy ennek a specialitásnak semmi köze a fajteheneiről híressé vált német tartományhoz. Az étel a nevét Fridrich von Holstein( 1837-1909) diplomatáról kapta, aki „szürke eminenciás” volt, a porosz udvarnál teljesített szolgálatot. A tanácsos von Holstein azonkívül, hogy nagyszerűen kiismerte magát a politika útvesztőjében – a rossz nyelvek szerint nem kevés köze volt Bismarck bukásához –,értett a konyhához is. Az Ő útmutatásai szerint készítette el először a Borchardt étterem szakácsa a róla elnevezett borjú szeletet.

Receptje :


  • négy borjú szelet

  • egy evőkanál liszt

  • olaj, só, bors

  • négy tojás

  • egy kis doboz kaviár

  • két szardellafilé

  • két kiskanál kapribogyó

  • 4 szelet fehérkenyér

  • négy szelet lazac

  • négy olajos szardínia


Elkészítése:

----- a borjú szeleteket lisztbe forgatjuk, serpenyőben megsütjük

--- -- elkészítjük a tükörtojásokat és a húsra tesszük

------a szeleteket szardella fiével és kapribogyóval díszítjük

a fehér kenyeret megpirítjuk, megkenjük vajjal, szardíniával,lazaccal és kaviárral borítjuk

a pirítóst szeletekre vágjuk és a hússal tálaljuk

köretnek vajbabot, párolt gombát vagy sült krumplit adunk

forrás : Világhírű specialitások története receptekkel

Igen,  így végig olvasva ez bizony elég "előkelő" étel, itthoni ebédre kicsit  leegyszerűsítettem.
Borjú helyett  hátszín, érett pácolódott néhány napot jó fajta vörösborban a  hűtőben, megteszi ez is. Magos mustárral átkentem  lisztbe forgattam, a többit előírás szerint készítettem, ha a kaviár  lazac és szardínia ,szardella filé  le is maradt ez alkalommal .A hús mellé  vajon párolt  zöldségek,zöldbab,zöldborsó és burgonya ,sárgarépa  került petrezselyemmel hintve.Így az egész csak pár perc és már kész is,  a megsült húsokat  a piritósra csúsztatom  rá a tükörtojás  mellé  a zöldségek ,jöhetne  a sör is .....

1 megjegyzés:

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...