2011. február 2., szerda

Földrengés a konyhában


...ha nem is  a valóságban ( ide nem ért el  a hatása), de ha jól megnézem az erdeményt  ezt is állíthatnám ...


Jó munkához idő kell, hallottam már sokszor, most azonban az nekem nem nagyon van,  sietek,   meg is van az eredménye...
Minden jól indult  röpke fél órám maradt  ezt  a süteményt összedobni, mert  sztrájkolnak  a pedagógusok,  rövidítet órák  a suliban,  elviszem a gyereket,  haza érek, gyorsan még valamit csinálok és mehetek is vissza véget ért már a  tanítás .
Szóval az egész úgy kezdődött  ott akkor annál   benzinkútnál  amikor nem tudtam a szemem levenni azokról  csábító gyümölcsös  sütikről, az ízükre sem emelhetek kifogást  ........
A tészta  gyorsan elkészíthető, az alapanyagokat gyors mozdulatokkal  pillanatok alatt rugalmas  tésztává gyúrom,  kigömbölyítem ez  alkalommal az idő rövidsége miatt  nem pihentetem, a tésztát azonnal kinyújtom, formába  simítom és  forró sütőben 20 percig  sütöm . Minden rendben,  finom illat  konyhában. Kisült.
 -  Aztán a gyors hűlés érdekében  átcsúsztatom egy  süteményes tálra ( bár ne tettem volna! ) és  úgy döntök nem olvasztok csokit hanem, csakúgy   kihasználva  a tészta melegét  ráhelyezem  a kockázott csokit, várok míg  kicsit megolvad majd elkenem ..........

Aha !! .......  itt történt  a  végzetes  hiba, erősebben nyomhattam rá a kést és mivel  süteményes tálra nem feküdt fel  a tészta kosár,  - alul  a közepén   légüres tér van - a tészta bizony  behorpadt,  így,  mint  a földrengés után megrepedt  talaj ....


ezt aztán   helyre hozni  ....???


Így sikerült,  mert  este mégiscsak  vendégek elé kell tenni  a  deszertet is ... vagy nem  .... ??




A váratlan fordulat következtéban  a  tölteléket is gyorsan módosítottam,  elmaradt a   zselatin "csak" egy mézes túró réteg és  gyümölcs került  így  rá, mivel arra számítottam gyorsan elfogy   így  a végén sem húztam át   zselatinal.Nagyon legegyszerűsítettem, de az  azčrt  így is  egy kellemes üde desszertet sikerült a vacsora végén az asztalra tenni ..





A tésztát tehát olvasztott csokival borítjuk, lehűtjük azaz megvárjuk amíg megsziláldul. Ezt a  lépést nem hagynám ki,  így ropogós marad, a tészta nem ázik el a  rákerült krémtől  és  a csoki  jól harmonizál ebben az összeállításban .
A túrót krémesre keverem, itt már eleve olyan  túrót  kapok így nem sok teendőm van vele, ám ha kell lehet lazítani tejszínnel  ( dúsítani ) egy kis vaníliás cukrot elbír  ha édesebben szeretnénk ( természetesen én nem teszek bele)   erdei mézzel  megcsorgatom,  elkeverem  ( itt lehetne hozzáadni    tejszínben  vagy citromlében feloldott  zselatint, ez esetben  megvárjuk míg szilárdul és csak utána díszitjük  a  gyümölcsökkel ) a tésztára kenem,  elsimítom  és  szeletekre vágott kiwivel és gerezdekre  szedett   minjola-val   díszitem  ( lehetne  más gyümölccsel is, jól mutat  a piros ribizli   és izgatja  a fantáziámat  a kék áfonya is  ,lehet   legközelebb kipróbálom avval is ...  ??)



Hozzávalók :

 a tészta kosárhoz :   200 gr liszt, 1 db tojás, csipet só, almaecet, egy csomag burbon vaníliás cukor, sütőpor, 70 gr vaj

A töltelékhez 450 gr krémes túró, 50 gr méz , kiwi,minjola

100 gr étcsokoládé vagy torta bevonó lehetőleg magas kakaó tartalommal



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...