2010. november 17., szerda

Tüskepecsenye

A hidegtálak  hidegbüfék elmaradhatatlan része lenne ,miért is mert finom és mutatós!
Ha karajt töltünk kolbásszal az a csabai karaj lesz, de ha  szűzpecsenyét, akkor kapjuk  a tüskepecsenyét.  

Tüske pecsenye, rég nem hallottam ezt  a kifejezést mi nem használjuk, aztán a napokban egyszer csak eszembe jutott annyi év után. Megrohantak gyermekkorom gasztronómiai emlékei. Igen,  akkor még volt disznó vágás is, a nagyszüleimnél. Már mondtam  biztosan, Ők falun éltek és mi rendszeresen látogattuk  Őket. Én a magam részéről egész nyarakat töltöttem ott és telente is rendszerint megérkeztem  karácsony másodnapján  és maradtam január közepéig, később már csak az elejéig  bizonyos iskolai kötelezettségek miatt.Tehát, ilyenkor a szűzpecsenyét  mert, hogy erről a nemes részről van szó  megtöltötték  kolbász töltelékkel és megsütötték, később vékonyan szeletelve   hidegen fogyasztottuk .

Hogy is készül a kolbász tölteléke ,?? hát talán nem szégyen bevallanom  nem tudom. .....  kell bele  fokhagyma arra emlékszem  mert annak  tisztításában  én is részt vettem aztán emlékszem a számtalan kis  fűszeres zacskóra és az adagolásnál, keverésnél  a kóstolgatásra.
Találtam egy jó kis leírást a kolbász készítésről akit érdekelne itt olvashatja.

Most is mint  mindig a saját fejem azaz az érzékeim szerint  készült a mi tüske pecsenyénk .

Íme:

A szűzpecsenyét megmossuk, felszúrjuk és az alábbi töltelékkel megtöltjük.

Apróra vágott hús 200-300 gr, attól függően milyen nagy a szűz pecsenye  -  nem darált húst(!) használok. A hús előkészítésekor leeső " maradékot" használtam fel. Említettem  már,  mi nagyobb mennyiségű húst vásárolunk egyszerre,  jobb esetben több fajtát is. Amikor feldolgozom azaz részekre bontom, darabolom, formázom /mindig van leeső rész -gyakran ebből lesz  a "kínai"most  azonban  töltelék lett -  zacskóba teszem, majd  megy a mélyhűtőbe. Már konyhakész, amikor felhasználásra kerül  csak ki  kell olvasztani. Nekem bevált így, amikor főzésre kerül  a sor már kevesebb időre van szükség az elkészítéshez hamarabb kész az ebéd.
- A színtiszta húst ( mert én  minden apró zsiradéktól megtisztítom  húst!!) feldarabolom  fűszerezem ízlés szerint  apróra vágott fokhagymával,  sóval, őrölt köménnyel, piros paprikával,  jól összedolgozom és a felszúrt szűzpecsenyébe töltöm .



Felhevített szőlőmag olajon  átsütöm minden oldalon  majd felöntöm kevés húslével és párolom .Mikor megpuhult óvatosan szeletelem .






































hozzávalók :

  • egész  szűzpecsenye
  • 200-300 gr  vagdalthús (lehet comb,de akár bélszín hátszín esetleg más hús.én gondosan megtisztítom a zsiradéktól is  ha valaki "szaftosabban"  szereti akkor ettől a művelettől el lehet tekinteni .
  • ízlés szerint a fűszerek
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • kávéskanál pirospaprika
  • mokkáskanál őrölt  kömény
  • szőlőmagolaj a sütéshez
  • húsleves ,vagy erőleves  pároláshoz





csabai karaj




Jó étvágyat !
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !
 📷https://www.instagram.com/rozmaringesibolya/

1 megjegyzés:

  1. Totális gyerekkori nosztalgia :-) Nálunk is így hívják, nagyon-nagyon régen ettem!

    VálaszTörlés

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...