2010. november 2., kedd

Gesztenye

szelíd gesztenye


Hűvös őszi -téli napokon nincs is jobb a sült gesztenyénél.
Halványan  emlékszem még hajdanán  a Nagykörúton  mennyi gesztenye sütő volt !


gesztenye sütő

Szüleim vettek is  egy-egy  "staniszlival " sétáink során és a kesztyűmbe is jutott mindig egy szem  melegítendő a kezem. Azóta sok idő eltelt,  most már én vagyok az anyuka és  a Bécs utcáin találkoztunk ismét gesztenye sütőkkel, az ismerős illattal,  a fiamnak mesélem  régi emlékeim, az Ő kezét melegítik a meleg illatos gesztenyék  ......

sült gesztenye


A Nagykörúton mi a helyzet ?? .

Délutánonként itthon is sütünk gesztenyét miután szert tettem egy  házi gesztenye sütőre. Forró tea mellé  kiváló uzsonna .
/ A gesztenye tápanyagban  gazdag, magas kálium-, foszfor- és magnézium tartalommal  is rendelkezik és igen finom./
Akit érdekel a   gesztenye  Bálint gazdánál bővebben  olvashat  róla.




gesztenye dzsem


Ez bizony gesztenye lekvár!
Bevallom néhány éve még nem is tudtam  létezéséről, ám rövid idő alatt megkedveltette magát.
Ilyen csinos üvegben leltem rá egészen pontosan egy kóstoltatás  alkalmával fedeztük fel.  
 Az íze ?
Talán  lágy mint a  gesztenyepüré, de nem mégsem  teljesen olyan, hiányzik belőle a tejszín, markáns.
Találtam hozzá egy receptet is ha valaki maga  próbálná elkészíteni  íme :

  • 700 g gesztenye
  • 2 babérlevél
  • cukor
  • kávéskanál rum
  • tasak vaníliás cukor
  •  rúd fahéj



A bevagdosott gesztenyéket enyhén sós vízben tegyük fel főni  a babérlevéllel. Kb.35-40 perc múlva szűrjük le, tisztítsuk meg. Az áttört gesztenyét ua. cukorral tegyük főzőedénybe, vaníliás cukor, rúd fahéj, hozzáadásával és főzzük lassú tűzön  megfelelő állagúra.(kb.1 óra)
Még forrón szedjük  csinos,  gondosan előkészített üvegekbe a rummal spricceljük meg , forditsuk le néhány percre  a fejükre.
Dunsztolás helyett én  hűtőtáskába teszem a lekvárokat egy napra  ott hagyom  kihűlni, nekem bevált.

Jó étvágyat ! 
Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed,örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...