2010. szeptember 20., hétfő

Kacsamájjal töltve


A töltött húsok közt talán nem a szűzpecsenye áll az első helyen, pedig ezt a nemes húst is megtölthetjük. Még finomabb lesz  különleges tölteléket használunk ez  lehet a kacsamáj,  aszaltgyümölcsök, vagy dió. Sőt  a  tüskepecsenye is felszúrt szűz.





Kacsamájjal töltött szűzpecsenye



amit  
  •  túrós tejfölös,kakukkfüves fusillivel
  •  és csokoládés fusillivel, csípős paprikával,zsályával kínálunk. 



......hát nem is tudom a  hús vagy  a köret sikeredett különlegesebbre, tény nagyon finom lett!!!!


 Talán mert " szárnyakat kaptam ", ma délben míg az iskola udvaron  vártuk  csemetéinket egy Anyukával beszélgettem. Természetesen az Ö fia érkezett meg először.
"- Anya! - szólalt meg .
- Tudod-e, hogy az osztály legjobb tanulójának Édesanyjával beszélgetsz ?" - hát, az állam is leesett
.....Azt eddig is tudtam, hogy jó eredményeket ér el  a gyermek itt is, ott  is, a két iskola ellenére is,  de ilyen jellemzésre azért nem számítottam....Hiába  a szülő büszke  a gyermek teljesítményére,  azt gondolom nem vagyok ezzel egyedül...


A szűzpecsenyét felszúrtam és egyszerűen beletöltöttem  a pecsenye  kacsamájat. Felforrósítottam   egy serpenyőben   két kanál  kacsa zsírt, átsütöttem  rajta  a húst minden oldaláról, 1/3 póréhagymát dobtam mellé, 2-3 perc múlva egy kápia paprikát is  majd 5 perc múlva  kávés kanálnyi piros -paprikával megszórtam, sóztam, közben  a sütési hőmérsékletet csökkentettem, felöntöttem 1 dl száraz fehér borral és fedő alatt tovább pároltam kb 10 percig,  kikapcsolt tűzhelyen hagytam pihenni még egy kicsit. Ez idő alatt kifőztem  a tésztát, amit túróval tejföllel szándékoztam  tálalni. Aztán észre vettem   csokoládét mert közben kuglófot is sütöttem...
A felolvasztott csokoládét kevés vajjal ,tejszínnel feljavítottam az állaga elég sűrű maradt még így is, ezt tettem a tésztára.
Meglepően jó párosítás... zsálya és erős paprika  ellensúlyozza a csokoládé édességét  illik  kacsamájhoz talán egy pohárka ófurmint hiányzott még ....



majd legközelebb mert lesz  még nálunk  csokoládés fussili csípős paprikával,zsályával  kacsamájhoz!

Jó étvágyat !
 Ha tetszett a bejegyzés, recept, készítsd el te is, ha van kedved írd meg a véleményed, örülnék neki! Csatlakozhatsz a rendszeres olvasókhoz, vagy követheted a Rozmaring & ibolya Facebook,Instagram vagy pinterest oldalát is, hogy ne maradj le a blog újdonságokról !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...