2010. október 28., csütörtök

Őszi születésnap II.

Azért mégiscsak lesz,(volt!)  ünnepi vacsora! Dacára, hogy családunk csak a késő esti órákra  egészült ki. Rumlis nap a mai, a világ nincs tekintettel ránk, mi ünnepelnénk együtt. Az ünnepelt ma még az ebédet is kihagyta,  na nem azért mert a vacsorát várta, hanem egyszerűen nem fért bele a napjába, hát van ilyen, sajnos, pedig jobb lenne ha nem kerülne sor rá.

Vacsora menü :


Hideg bélszín szőlő zselével, vegyes zöldsaláta ágyon, vörösboros sütőtök krémmel 

 A bélszínt vörösborban pácolom  néhány órát sütés előtt, majd kevés olívaolajon  körbe sütöm, így kap egy kérget, zamatosabb lesz, majd előmelegített sütőben készre sütöm. A visszamaradt olívaolajon megfuttatom  a hasábokra vágott sütőtököt, felöntöm vörös borral és fedő alatt puhára párolom.Mixelem ...
A szőlőzseléhez házi  levendulás szőlő jam-et használtam. Kevés fehérbort felforraltam, feloldottam benne a zselatint és belekevertem a jam-be, tálásig hűtőben pihentettem. 



















Házi keksz morzsás mascarponekrém citromos-mentás- grappás  és málnás  változatban a torta helyett.

 







Ez egy rendkívül leegyszerűsített változat,  így valóban rövid idő alatt elkészíthető. Két fajta kekszet  használtam az egyik banános-csokoládés a másik müzlis. A kekszeket forgó- késes aprítóval durvára  vágom, ezt teszem a poharak aljára, aztán jön a kikevert mascarpone. A "gyerek" változat a nyárról mélyhűtőbe rejtett málnával készül, a másik a mentalikőr készítesekor megmaradt citromhéj- menta levél  felhasználásával. Nemrég "palackoztam " és mikor leszűrtem a likőrt, nem volt szívem kidobni,  jó lesz még valamikor elven  félretettem az grappában ázott menta leveleket és citrom héjat. Nem kellett soká várni a felhasználásig. Apróra vágtam és mixeltem a mascarponeval. Az íze alkoholos, friss a menta-citrom  párosítástól. Remek befejező fogás még  a digestív is elmaradhat  mellette.

??  gyertyát ugye már nem szokás  gyújtani ?!
Eddig mindig volt torta  is, most  e helyett csak egy könnyű desszert, a jövő hétre a  legifjabb
 családtag születésnapjára  készül majd "a" torta, nem is egy,  már leadta  a rendelést,  a kivitelezés meg az én dolgom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...